tirsdag 21. oktober 2008

Indigo indigo, ta meg med...




..til en regnbue langt av sted... For de som husker Gullars, Marianne og Indigo i søppelbøtta. Lykken var stor da jeg som liten jente satt spikret foran barne-tv og kunne synge med på introduksjonsmusikken til Gullars; den lille, rare gule fuglen som bodde hos Marianne.
Samme sangen valsa rundt i hodet mitt da jeg sydde disse buksene, og ga meg en nostalgisk følelse av uskyldig, naiv lykke.

Jentene som skal få sitte foran barne-tv, lese bok på varmt fang eller svinse rundt i stua med dagens yndlingsleke i disse buksene har ikke samme assosiasjoner som meg. Men, uskyldslykken er den samme i de aller fleste små barn, det skal få bo i buksene uansett.

Mønster:
Gynther "Børnetøj du selv kan sy 0-4år"

Materialer:
Syrinlilla kord fra mammas loft
Regnuestoff kjøpt på Ebay
Ribb fra Stoff&Stil

2 kommentarer:

Lykke sa...

Denne var bare überkul!

Fio sa...

wow - den var faaaaantaastisk fin!!!

Kommer det flere lignende?