tirsdag 13. juli 2010

Alvekjoler

Nå har Bambi dominert Jubel-kjolene en stund, så nå var det på tide med noe nytt. Jeg er veldig glad i både romantisk stil og retro-stilen. Og har da forsøkt å lage en slags miks av dette. Retro farger med retroromantiske applikasjoner ;)
Modellen på kjolene er også en ny vri av mitt trofaste kjolemønster - igjen - og jeg ble ganske så fornøyd!
Applikasjonene er inspirert av noen klistremerker som satt på en bursdagsinvitasjon storesøster fikk.


Alv #1





Hula-dame møter alv..Synes denne dama ga kjolen godt humør og lyst til å danse :)



Lang alvehette med "Jubel-tupp"



Rynking både inni og utenpå hetta gir kjolen litt av det lille ekstra.






Mønster: eget, str 104
Stoff: velour fra S&S, blomstrete bomull fra Adly Bergan, bomull med trær kjøpt i Danmark og interlock fra Jny/Cethodesign.

Alv#2



Minstejenta mi på 2 1/2 slår ofte ut med armene og sier "Ja ska gjøje?" (fritt oversatt: hva skal vi gjøre?" Denne alvejenta ser litt sånn ut, litt oppgitt og ikke helt sikker på hva hun skal finne på. Og veldig søt synes jeg. Akkurat som verdens beste Matilde :)



"Jubel-spiss" på denne hetta også, kan liksom ikke ha en kjole uten det.



Belegg inni for å skjule råkantene. Veldig førnøyd med endelig å ha funnet en måte å gjøre det på! :D



Mønster: eget, str 98.
Stoff: velour fra Jny/Cethodesign, interlock fra samme sted og bomull fra S&S.

14 kommentarer:

Anna GL (Ekte heimelaga) sa...

Fantastiske kjoler med fantastisk flott applikasjoner! :)

duBedåre sa...

Disse kjolene var helt utrolige! Du er jo fantastisk proff!!! Imponert, og inspirert, selv om jeg absolutt ikke skal gi meg i kast med noe sånt, det må jo gå skeis!

Lomma var supersøt, og den lille "lappen" i nakken var jo genial for å dekke sårkantene! Men hvordan dekker du dem forann da? Er lappen like brei som hetta, eller har du et annet belegg på forstykket?

Gratulerer med nytt salgsted også! Skjønner godt at de vil selge sakene dine, skulel gjerne ha kjøpt en hel garderobe av dem! (o:

Fit mum sa...

For noen fantastiske kjoler!!
Jeg likte så utrolig godt den første; aplikasjonen var virkelig midt i blinken. Kjole-tekstilet til applikasjonen var så perfekt match!

n i n a s hjem sa...

Åååå, helt NYYYDELIG!!!
Hvor mye tar du for en slik?
Hvilket mønster har du bukt?

Klem

JenniE sa...

I just find your blog and what wonderful clothes you have here! I click myself as a reader =)

Gekko sa...

Herlig! Så herlige applikasjoner på din fine kjolemodell! :-)

Reni sa...

Nydelige kjoler. Vil gjerne bestille en. Frøkna elsket den forrige fra deg (manet-kjolen)

Holdbart sa...

Helt fantastiska!!! Gör du dem till försäljn ing och vad kostar dom isåfall??

rockefår sa...

Så utrolig flotte kjoler! Du er rasende flink og kreativ på applikasjoner. DEn grønne kjolen er min favoritt, jeg syntes du fikk til både retro og romantisk(?) på en flott måte!

Som duBedåre sier; imponerende og inspirerende!

Jubel sa...

Tusen takk for hyggelige kommentarer, det er utrolig motiverende å få slike tilbakemeldinger! :)

duBedåre: Belegget er delt inn i to deler. Lappen bak syr jeg på først sammen med den delen av hetta som går der. Så er resten av belegget en ganske smal remse som jeg syr på sammen med resten av hetta. Denne overlapper litt med belegget bak i nakken slik at alle kanter blir skjult.
Så syr jeg en stikning rundt lappen bak og langsmed resten av belegget slik at det skal holde seg på plass.

For de som lurer på pris og mønster: I og med at det ligger så mye jobb bak en slik kjole tar jeg 649,- for en.
Mønsteret er mitt eget.

Bare å bestille om noen er interessert :)

Piia sa...

Adorable dresses! You have wonderfully colourful stuff here :) Piia (www.psrecycled.com)

Saara sa...

WOW!!!!!

Lykke sa...

Flotte flotte kjoler :wow: Du burde si opp jobben og bli designer på heltid - jeg er helt sikekr på at du kan livnære deg av det, for du er bare rå!!

Unknown sa...

Jeg vil gjerne bestille litt klær kan du kontakte meg på 40604766