onsdag 14. desember 2011

Romantisk debut






Jeg har tydeligvis hatt for mange tanker i hodet på èn gang i det siste, miksa bestillinger, sydd feil - for så å rette opp igjen. Eieren av denne kåpa hadde klart og tydelig bestilt en lyseblå kåpe i romantisk, sart stil. Alt er faktisk ikke relativt, og jeg kom ikke unna med en grå kåpe med røde/rosa prikker (?!!) Hihi, ikke rart kunden var forvirra da jeg, strålende fornøyd, sende avgårde bilde av den ferdige kåpa.
Heldigvis fikk jeg plassert den feilsydde kåpa hos en annen kunde, og fikk sydd en ny - denne gangen lysblå. Tillot meg å gjøre den riktig så gammelromantisk, og ble svært så fornøyd med min debut i denne sjangeren.

Kåpa er sydd i vinterfrottè fra Hilco og bomullsstoff fra Panduro. Str 104.

16 kommentarer:

zeeglet sa...

Så nydelig kåpa ble i den vinterfrottéen! gleder meg til du legger ut ull-alvekåpe :D

Solveig sa...

Milde måne - du syr så fantastisk fine kåper! Jeg er knallimponert!

Annwes sa...

Det var ei herleg kåpe, med mange nydelege detaljar!

Sølvi sa...

Nydelig:-) takk for mønster i posten forresten, det ble tilslutt fødsel på meg, så det var gøy å komme hjem til jubelbuksemønster:-) har ikke fått prøvd det enda, men det blir ikke lenge til:-) la meg til som følger!

Monica sa...

Åhhhhh...den var nydelig:)

Riikka sa...

Is anywhere a pattern for this kind of jacket? My gils would love these!!

od Andulky sa...

Så underbar!!!

LaLa`s Loft sa...

Utrolig så mye lekkert du lager, ble helt mål løs her. Min lille syproduksjon ble til blåbær jo ..... :) Her kommer jeg innom ofte :)
God førjulstid :)

Ingrid sa...

Du syr så otroligt mycket fint. Sitter här alldeles fascinerad av dina alster!!

Min stil sa...

Heisan søte du.
Må si vi er superfornøyde med kåpa. Takk for at du fikk laget den akkurat slik jeg ønsket. Den var så fin at jeg ønsker meg en slik jeg også. Du lager ikke tilfeldigvis noe lignende i voksen størrelse????
Ha en superflott romjulsfeiring.
Klæm Susanne

LilleLeo sa...

Fantastisk fiin! Tusen takk for stoff, jeg har laget pingvin av det ene: http://vognposer.blogspot.com/2011/12/vognteppe-i-pingvin-harmoni.html
Elsker det! :)

Lilla Anka sa...

Fantastiskt fin!!

Umulia sa...

Helt nydelig:)

toves sammensurium sa...

herlighet for en lekker kåpe!!!!!Hvor langt opp i størrelse syr du?Falt pladask jeg nå:)))Er det bare å bestille eller????
tove:)

duBedåre sa...

Nydelig nydelig søt og romantisk. Du er en sømmester!

Jubel sa...

Tusen takk :))

Så bra dere er så fornøyde med kåpa Susanne, ingenting er vel bedre enn det! Jeg har, så langt, ikke sydd de i voksen str, aldri sydd andre voksenklær heller. Men, det er mange som har spurt etter disse til voksne, så kan vel hende jeg prøver meg en dag. Da sier jeg i såfall fra ;)

Riikka:
The patterns for these are my own, and I'm afraid not for sale.
I've mixed patterns for dress, jacket and sweater and made a lot of changes along the way.

Tove; du kan bare sende meg en mail med bestilling. Så langt har jeg lagd disse opp til str 140.