fredag 4. mars 2011

Alvekåpe blir alvekjole




Jeg har ikke tall på hvor mange kjolemodeller jeg har tegna og sydd, og jeg finner stadig detaljer og snitt jeg synes kunne vært forbedra. Da naboen spurte om jeg kunne sy en kjole på to dagers varsel til Miriam 4 år, var det et spark i rumpa til å teste ut ett helt nytt kjolemønster. Jeg ble så fornøyd med snittet og uttrykket på alvekåpene, og hadde lyst til å overføre dette på en kjole. Ikke veldig kompliserte greier når kåpemønsteret allerede er klart, og resultatet ble akkurat slik jeg hadde tenkt!
Nå kan Miriam svinse ny og kjolefin på bursdag i helga, og jeg er allerede i gang med kjole #2 i nytt mønster. Utrolig gøy når ting blir slik man har sett for seg, og ideene svirrer rundt i hodet og vil helst bare hoppe ned på sybordet med en gang. Det er da man må prøve å legge fra seg "jobben" hjemme, da nattevakthelg venter...

Kjolen er som sagt eget ønster, str 4år. Alle stoffer fra S&S.

11 kommentarer:

Lykke sa...

Wow, utrolig flott!! Skulle ønske jeg hadde ei litta jente nå altså ;)

Stines Hjem - Livet på landet sa...

Kjempefin!!

Ulvinnen sa...

Første gang jeg ser bloggen din og er veldig imponert over hva du får til!

Shamu sa...

Å den var fantastisk fin!! <3 <3 <3

Unknown sa...

Råflott!! For en fantastisk blogg du har, er imponert over flotte mønster og knallgode fargekombinasjoner :) legger deg til blogglista mi :)

Janne J. sa...

Kjempe søt kjole!!

Janicke sa...

Nydelige alvekjoler!

marihøna sa...

Kjempeflott kjole!!!

Anonym sa...

NYDELIG! Virkelig nydelig :)

Unknown sa...

Hei :) Du har motteke ein kjær pris, Liebster Blog Award, frå meg :) Du vel sjølv om du vil sende den vidare til andre :)
Mvh, Kristin

duBedåre sa...

Visste du at du syr de mest fantastiske nydelige plagg? Og at jeg virkelig skulle ønske jeg var en liten alvejente?

Klart du visste det. ALLE som ser denne skulle ønske de var en liten alvejente. Heldige heldige nabo. (o: