lørdag 28. mai 2011

Hele sommeren på èn dag





Da vi var små var det en film som het "Hele sommeren på en dag". Handlingen finner sted på en planet der det kun er sommer èn dag i året. Hovedpersonen, ei ita jente, blir stengt inne i et romuten vinduer, og går glipp av hele sommeren. Triste saker, som gjorde sterkt inntrykk. Hadde jeg sett den nå, hadde antagelig alle illusjoner og assosiasjoner til filmen blitt forandret, kanskje er den ikke så grusom som jeg husker den. Jeg velger å ikke se den igjen (den tabben gjorde jeg med Narnia...) Noen barndomsminner bør ikke tukles med, enda så traumatiske de måtte være ;)
Disse kjolene har omtrent samme opplevelse av sommeren, så langt. De ble til en varm sommerkveld midt i april, to mnd for tidlig for fønvinden som snek seg inn vinduet og inspirerte til lette, sommerlige kjoler. Med strømpebukse og genser gjør de seg like godt i regn og gråvær, sommerdagene kommer om ikke lenge. Heldigvis har vi mange å ta av.

Mønsteret til kjolene er mitt eget, str 98 og 104. Stoffene er S&S og Stof2000. Levert på Monochico for en stund siden, litt usikker på om de henger der enda...Stikk snuten innom butikken og se da vel! ;)

6 kommentarer:

Hilde sa...

Så fine kjoler!
I kveld har jeg testet mønsteret ditt på knytebuksa i Made by me. Ble fornøyd med den :o) Satser på å få sydd den tilhørende jakken også. Fine bidrag fra deg i boka :o)

Solveig sa...

Så fine sommerkjoler! Du er så flink med detaljene på plaggene du lager! Er veldig imponert over ditt kreative vesen! Ha en fin søndag videre!

Barbro sa...

oi oi! Supersøte kjoler! Helt etter min smak!

Janicke sa...

Nydelige kjoler!

Kristin sa...

Nydelige! Særlig den øverste.

LilleLeo sa...

Fine, fine kjoler!