mandag 4. juli 2011

Sommerfriskt






Jeg fikk en bestilling på fire kjoler til ei jente på 8år; to med og to uten hette. Hun hadde falt for alvejentenene, og hadde et meget spesifikt ønske: om jeg kunne få til ei alvejente med strutteskjørt og drillstav? Joda, jeg kunne da det, struttende drillejente skal bli! :) Når hun i tillegg fikk drillstav i glinsende sølv kan det vel ikke bli stort bedre? Til og med drillstøvler måtte googles og kopieres så godt som råd. De var det aller fineste med drilljentene synes jeg da jeg var liten og så beundrende på de store jentene med kritthvite støvletter og dusker i hatten.Enda finere hadde de nok vært om de hadde hatt røde og hvite polkadotskjørt ;)

Den lilla kjolen fikk bli en ekte blomsterkjole. Lime og lilla er liksom blomster, og morsomme farger å leke med. Rødt gjør det hele enda litt friskere, og jeg ble utrolig fornøyd med miksen i denne kjolen. Både jenta som skal ha kjolen og mamman er glad i friske farger, så jeg tror og håper denne skal være midt i blinken.

Mønsteret er eget, første gang jeg tester ut singoalla str 8år. Knytingen bak gjør den veldig fleksibel, så jeg tror nok den skal passe. Kan også brukes som tunika etterhvert.
Stoffene er fra S&S, textart og litt sydilla. De små blomstene bak på den grønne kjolen er fra S&S.

11 kommentarer:

Annwes sa...

Så herlege kjolar! Eg diggar stilen din!!

Unknown sa...

Heilt nydelege :) For ei heldig jente som får vandre rundt i desse kjolane. Og den struttande drilljenta var jo berre kanonskjønn :) MED drillstøvlar og alt :)
Du er berre råflink :)

Heilt spesiell sa...

Nydelige kjoler og fantastiske farger!

Ingvild sa...

Helt fantastiske! Elsker fargekombinasonene på den lilla og lime! Utrolig fint!

JuMel sa...

Underbara klänningar bägge två! Vilka läckar detaljer, fickor och tyg kombinationer. Verkligen fina, man blir glad av att se dem!

Trine sa...

God morgen! For noen utrolig lekkre kjoler! Blir bare kjemGLAD av de! :)

Made By Nina sa...

Åhh...så herlige farger!! Superkule!

Kristine sa...

Åh, så utrolig fine kjoler. Du er kjempeflink til å sette sammen både farger og detaljer!

Magnhild sa...

Så fine! Jeg har denne uken laget min første Jubelbukse etter mønster fra Made by me. Den var veldig grei å sy. Besøk gjerne bloggen min på

http://magnhildn.blogspot.com/

Mvh Magnhild

Anonym sa...

Full jubel.....
Herlig blogg med herlig inspirasjon. Flotte farger og snitt. Du er virkelig flink.
Jeg setter meg opp som følger av bloggen din... og kommer innom igjen.
Hilsen fra Anka

Magnhild sa...

Tenkte jeg skulle legge igjen en link til blogginnlegget mitt der jeg har lagt ut bilde av både jubelbuksen og omslagsjakken. Supert mønster som var lett å sy (ble ikke til at jeg fulgte syveiledningen).

http://magnhildn.blogspot.com/2011/08/full-pakke.html

Hilsen Magnhild