mandag 9. januar 2012

Alvekåpene i ull!


 



Jeg har lenge hatt lyst til å teste ut alvekåpene mine i ullfilt, og når den grå fleecen jeg har pleid å bruke gitt ut av produksjon var det en perfekt anledning til å teste ut ull. Jeg har brukt ullfilt (tovet ullstrikk) fra Skaar tekstil, et utrolig mykt og deilig stoff i 100% ull.
Jeg er fornøyd med fleecekåpene mine også altså, men disse i ull ble virkelig noe helt annet! Hele kåpa ser med en gang mye mer ekslusiv ut, den faller penere, har mye bedre kvalitet og varmer på en helt annen måte.
Disse to er sydd i en nydelig, dyp lilla farge som er litt vanskelig å få frem på bilde. Denne ulltypen finnes i omtrent de farger du kan tenke deg, så her er er det uante muligheter.
Det blir forhåpentligvis mange fler av disse fremover!

8 kommentarer:

Shamu sa...

Som vanlig.. helt fantastisk!!
Jeg er supernysgjerrig på stoffet, for jeg har så lyst til å sy i ull til Alea og Nathaniel, men jeg syns det er så dyrt med rundt 300,- per meter..

Jubel sa...

Det koster 215 pr meter, så det blir helt overkommelig pr kåpe det altå :)

Smarie sa...

Nyydelige kåper :-) Og vi er veldig fornøyd med de 2 som har ankommet oss. Både den vi ga bort til jul, og den vi beholdt selv :-)

Anonym sa...

Hei flinke du..
Er på bloggrunde og finner så mange flinke folk som syr. Det er utrolig mange der ute. Men av og til er det noen som utmerker seg veldig... Som du.
Digger tingene dine og alt ser veldig profft og flott ut. Skjønner at du har mange bestillinger. Fine farger og alvejenter. Skal sy vinterkåper til jentene mine og ble veldig inspirert.
Slenger meg på som fan.....

Anka

*atina* sa...

Fantastisk flotte, disse også :) Jeg må si jeg er skikkelig imponert over disse flotte kåpene dine. Nydelige detaljer og ikke minst snitt!

Misemor sa...

De er så fine disse kåpene. Selger du mønsteret?

Jubel sa...

Takk takk :)
Selger ikke mønsteret nei, beklager ;)

Marte sa...

Utrolig fine kåper altså. Jeg er helt enig meg deg om det ullstoffet fra Skaar Tekstil! Det er helt fantastisk! Jeg har sydd noen a-form kjoler i samme fine lilla fargen. Fantastisk kvalitet og farger til den prisen. Ingenting å si på det nei! Eneste synd er at det er vanskelig å få frem fint på bildet, som du selv sier ;) Ta en titt i bloggen min da vel og se på kjolene jeg har sydd i samme stoffet. Hilsen Martemor (sykroken)