torsdag 9. juli 2009

Romantisk retro

Små jenter som synes de begynner å bli store jenter, har som regel en svakhet for rosa. Sånn er det iallefall her i huset. Storesøster på tre og et halvt vil ha alt i rosa, ofte til litt fortvilelse for mamman som helst vil ha bare unisex-farger. Men når hun ser på meg med store brune øyne, klarer jeg ikke alltid å si nei. Hun har klart å krype inn i hodet mitt med alt rosasnakket, og inspirerte meg til å lage disse kjolene - som jeg synes ble helt nydelige nettop fordi de er rosa. Denne gammelrosa fargen passer perfekt til brunt, og ved å slenge på litt rødt og retroblomster ble det mye Jubel til tross for at det ikke er typisk min farge.
Inspirasjonskilder venter fortsatt på sin kjole, disse er sendt til Monochico i str 2-3år, 3-4 og 4-6år.




Et lite, nytt varemerke er født her i Jubelheimen. Alvehette har vært min favoritt helt siden jeg begynte å sy for tre år siden, og denne markeringa av spissen blir prikken over i'en, toppen på kransekaka...synes jeg ;)




Masse jobb bak applikasjonene, ørten deler og mye pirk. Men absolutt verdt det mht resultatet :D



Kjolene er sydd i den herlige, myke polarfleecen fra Stoff og Stil + bomullsstoffer fra samme sted. Mønster er eget. Ypperlige til kjølige sommerdager, eller som kosekjole utover høsten/vinteren med strømpebukse og genser under. Helårsplagg som kan brukes lenge da den fint kan gå over til å være tunika ettersom barnet vokser.

10 kommentarer:

Sandra sa...

Wow, jag vet nästan inte vad jag ska säga. Du gör sådana fantastiska saker. Och sådana detaljer, som det röda bak på huvan.

Fantastiskt fin klänning!

Heilt spesiell sa...

Nydelig Jubel!

Skaparmani sa...

Vilken härlig tygmix! Den blir man glad av!!

LillaBarn sa...

Jättefin!! Lite samma i vår familj... Den snart treåriga chefen här gillar ju rosa, så man får ju modifiera lite då såsom du har gjort. Finfint!!!

Fia sa...

Åh vad fin! Att du orkar pilla med sådana fina detaljer! Har inte varit inne här förut men jag tittar nog in igen!

Cilipus sa...

Så masse fint du lager. Elsker fleecekjolene er helt fantastisk fine:)

Jubel sa...

Tusen takk for herlige kommentarer :D
Jeg er en sånn en som elsker å sitte med småpirk, så lenge jeg vet at det blir fint til slutt. Og da legger jeg med ett litt ekstra sjel i plagget, siden jeg sitter så lenge med de. Det er som regel disse plaggene jeg blir mest fornøyd med :)

Anonym sa...

nyydelig!!

Aleisa Ribalta sa...

ursöt!

ennahs lille hjørne sa...

Har ikke ord. bøyer meg i sy-støvet ditt... Denne var bare hetl NYDELIG!!!!